kpe
Beeldmerk KPE
Groep
5 min leestijd

KPE voldoet aan strenge eisen voor ‘Cedeo-erkenning’

Gepubliceerd op
31/7/2024
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Deel dit bericht

Extern Klanttevredenheidsonderzoek met vlag en wimpel doorstaan

KPE mag wederom twee jaar lang het predicaat ‘Cedeo-erkend’ voeren. In Nederland zijn er naar schatting 8500 commerciële opleidingsinstituten. Voor veel opleidingsfunctionarissen vormt dit enorme aanbod een onoverzichtelijk en, in kwalitatieve zin, ondoorgrondelijk geheel. Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties cursussen, trainingen, opleidingen, organisatieadvies of coaching verzorgen, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze diensten. Wie voldoet aan de strenge criteria van Cedeo mag de erkenning voeren. KPE is een van de slechts achthonderd bedrijven in het hele land die dit de komende twee jaar weer mag.

Criteria

Om in aanmerking te komen voor de erkenning hanteert Cedeo kwantitatieve en kwalitatieve criteria. Zo moet een organisatie meer dan vijf opdrachtgevers hebben, minimaal drie jaar actief zijn en een minimale jaar omzet van 250.000 euro hebben. Aan de kwalitatieve kant moet een organisatie kunnen aangeven op welke wijze zij het aanbod ontwikkelen en moet zij kunnen aantonen dat ze bedrijfsgericht handelen. Tot slot voert Cedeo een tevredenheidsonderzoek uit onder de klanten van de organisatie.

Klanttevredenheidsonderzoek

Tijdens het klanttevredenheidsonderzoek benadert Cedeo deelnemers, (opleidings) functionarissenen/of opdrachtgevers met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met de onderzochte organisatie. Hoe waarderen zij de samenwerkingsrelatie, de dienstverlening en de prestaties van de organisatie? Centraal staat daarbij telkens de vraag in hoeverre het instituut erin is geslaagd gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken. De Cedeo-erkenning wordt pas afgegeven als tenminste 80 procent van de ondervraagden zich uitspreekt intermen van ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’.

Wij van WC-Eend

Tot de elf gebieden waarop het klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd, behoren het voortraject, het opleidingsprogramma, de uitvoering, de opleiders, het trainingsmateriaal, de accommodatie, het natraject, de organisatie en administratie, het relatiebeheer, de prijs-kwaliteitverhouding en de tevredenheid opleiding / samenwerking in het geheel. De erkenning en een score van 100 procent die de KPE Groep behaalde betekent niet dat er nu twee jaar achterovergeleund kan worden. Er zal iedere dag scherp aan de wind gezeild moeten worden om kwalitatief en kwantitatief hoog te blijven scoren.

Aanbod

Gerelateerde items

No items found.
KPE Groep
Bij alles wat wij doen, leggen de Peoplebuilders de lat hoog. Dat doen zij op basis van vijf kernwaarden: persoonlijk, kwalitatief, klantgericht, innovatief en betrouwbaar.
Dordrecht
M.H. Trompweg 229
3317 BS Dordrecht
(085) 016 04 78
Maastricht
Bassin 120
6211 AK Maastricht
Doetinchem
Gildenstraat 27
7005 BL Doetinchem
(085) 016 04 78
Amsterdam
Teleportboulevard 100
1043 EJ Amsterdam
(085) 016 04 78
Logo RicsLogo NTRO