KPE voldoet aan strenge eisen voor ‘Cedeo-erkenning’
Extern Klanttevredenheidsonderzoek met vlag en wimpel doorstaan
KPE mag wederom twee jaar lang het predicaat ‘Cedeo-erkend’ voeren. In Nederland zijn er naar schatting 8500 commerciële opleidingsinstituten. Voor veel opleidingsfunctionarissen vormt dit enorme aanbod een onoverzichtelijk en, in kwalitatieve zin, ondoorgrondelijk geheel. Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties cursussen, trainingen, opleidingen, organisatieadvies of coaching verzorgen, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze diensten. Wie voldoet aan de strenge criteria van Cedeo mag de erkenning voeren. KPE is een van de slechts achthonderd bedrijven in het hele land die dit de komende twee jaar weer mag.
Criteria
Om in aanmerking te komen voor de erkenning hanteert Cedeo kwantitatieve en kwalitatieve criteria. Zo moet een organisatie meer dan vijf opdrachtgevers hebben, minimaal drie jaar actief zijn en een minimale jaar omzet van 250.000 euro hebben. Aan de kwalitatieve kant moet een organisatie kunnen aangeven op welke wijze zij het aanbod ontwikkelen en moet zij kunnen aantonen dat ze bedrijfsgericht handelen. Tot slot voert Cedeo een tevredenheidsonderzoek uit onder de klanten van de organisatie.
Klanttevredenheidsonderzoek
Tijdens het klanttevredenheidsonderzoek benadert Cedeo deelnemers, (opleidings) functionarissenen/of opdrachtgevers met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met de onderzochte organisatie. Hoe waarderen zij de samenwerkingsrelatie, de dienstverlening en de prestaties van de organisatie? Centraal staat daarbij telkens de vraag in hoeverre het instituut erin is geslaagd gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken. De Cedeo-erkenning wordt pas afgegeven als tenminste 80 procent van de ondervraagden zich uitspreekt intermen van ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’.
Wij van WC-Eend
Tot de elf gebieden waarop het klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd, behoren het voortraject, het opleidingsprogramma, de uitvoering, de opleiders, het trainingsmateriaal, de accommodatie, het natraject, de organisatie en administratie, het relatiebeheer, de prijs-kwaliteitverhouding en de tevredenheid opleiding / samenwerking in het geheel. De erkenning en een score van 100 procent die de KPE Groep behaalde betekent niet dat er nu twee jaar achterovergeleund kan worden. Er zal iedere dag scherp aan de wind gezeild moeten worden om kwalitatief en kwantitatief hoog te blijven scoren.